Uppvärmning:
-prep inför nedanstående!

Lördagschallenge – 4 grenar på max 50 min!

1. Bygg till en tung 2 reps av:
Frontböj, Safety bar squat eller Bear Hug Squat med stor slam ball med TYDLIG paus i botten på båda reps!

2. Bygg till en tung 6 reps av:
On the spot split squat, frontrackat eller med goblet hold

3. Sidoplanka med vikt x 60 sek / sida

4. “Enar Envis”

Amrap 10 min
KB-push press x 10 reps – valfria handbyten
Svingar, “lagom” x 12
Utfallsteg utan vikt x 15 m
150 m löpning

Lördagschallenge här är igen och det är även Amanda som håller i spakarna med 4 grenar idag!

Vikt avgör placering på gren 1-3. Håll en 0.5 kilos som minst på plankan och försök klara av 60 sek om du är osäker på att klara av det. Dessa tre grenar ska vara avklarade så att sista grenen hinns med inom avsatt tid, så tills dess så ska du ha ett resultat på varje gren SAMT bestämt dig för en vikt på sista grenen som är…

…”Enar Envis”! Där tar du en kettlebell som du kan göra båda övningar och då kan det ju vara så att KB-push press x 5 reps i rad är svårt, jamen då gör du ju inte 5 reps i rad så klart! “Lagom” sving gör en comeback och det innebär att om du kikar framifrån på någon som svingar så ska du se luft mellan huvudet och kettlebellens givet att resten av kroppen är utsträckt!

Kört hårt alla ni som är friska och krya! Spraya alltid av utrustning efter användning precis som vanligt, inga konstigheter! 👍

HEMMATRÄNINGEN

A Uppvärmning allmänt samt jobba 100 m + hopp-springa åt sidan x 50 m / sida + bakåt 50 m + höga hälar framåt 25 m + höga knän framåt 25 m x 2 varv

B Amrap 15 min
HR-burpees x 10
Tuck jumps x 10
Utfallsteg x 20 m
150 m löpning