Uppvärmning:
-inför gren 1 och 2 nedan

A Lördagschallenge – två grenar på max 40 min

1. Dagens tyngsta av:
Benböj, front eller bak, med valfri stång* x 1-2 reps

2. “”Sylvia Sylvass””
6 varv av
150 m löpning
Clean & 3 press + 2 windmills / arm
1H-svingar x 12 alt arm
[max 24 kg kb]

Avrundning 2-4 set
B1 Kneeling mountain climbers x 6-8 / ben
B2 Kosacker med eller utan vikt x 6-8 alt ben
B3 Front foot elevated reverse lunge utan vikt x 6 / ben
B4 Adduktor planka på golv eller mot bänk x ackumulera 60-75 sek / ben – valfria byten
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

OJOJOJ, en specialare! Ja idag så BÖRJAR vi med challenge hör och häpna! B-delen görs efteråt och ni kan mysa med den långt efter passet om ni så vill.

Alla som är friska och krya är välkomna att träna! Delar ni utrustning så spraya gärna av mellan set annars alltid efter användning precis som vanligt, inga konstigheter! ?

HEMMATRÄNINGEN

Först och främst, följ Dagens pass så gott du kan om du har lite grejer hemma, in och skaffa här om ni inte har: http://shop.primalfitness.se/. Här nedan utgår vi från att du inte har tillgång till utrustning, tex är på resande fot:

A Uppvärminng allmänt samt jobba 100 m + hopp-springa åt sidan x 50 m / sida + bakåt 50 m + höga hälar framåt 25 m + höga knän framåt 25 m x 2 varv

B 6 varv
200 m löpning
Inch worms x 6 reps
Reverse lunge eller switch lunges x 8 alt reps