Uppvärmning:
-Värm upp allmänt
-Värm upp och öva på de övningar som kommer SAMT öva hopprep om tillfälle ges (innan eller efter challenge)

Lördags challenge! 3 grenar på max 40 min inklusive vilor:

1. Press med skivstång, start från golvet x 3 reps

2. Pull ups, tyngsta varianten du kan* x 3 reps
*strikt med elller utan vikt, excentrisk – start i toppen – med eller utan vikt

3. “Sigfrid”
15 min amrap med 2 Kb/Db
KB/Db (Push) press x 5
Kb/Db Front squats x 5
Kb/Db (Power cleans x 5
Kb/Db Deadlift x 5
Kb/Db Reverse lunge x 10 alt ben

*OBS – varje gång du ställer ned vikter, oavsett anledning, så måste du vila minst 15 sekunder, titta på klockan

Det är lördag och då är det Lördagschallenge, det är sen gammalt…eller åtminstone sedan en liten tid tillbaka! 😊

3 grenar som vanligt och här får ni disponera tiden fritt mellan gren 1 och 2, så totalt 25 min för dessa MEN då ska ni hunnit bestämma vikter för gren 3 också.

Exempel på upplägg:

  • Gren 1 och 2 – växla mellan dessa under 20 minuter, sista 5 mnuter så bestämmer ni vikter för gren 3.Score är tyngsta vikt och variant på båda.

    Observera att ett antal av er kommer behöva köra med kettlebells, så vi delar broderligt och systerligt

  • Gren 3 så är det långa 15 minuter, och enda resultatet av att ni ställer ner vikterna på golvet är att ni får vila mer…men om ni vill få en så bra score som möjligt så gäller det ju att hitta balansen mellan vila och att bita ihop och köra obrutna set, kanske ett par obrutna set i rad till och med? Greppet kommer få jobba, ja hela kroppen faktiskt 😘Score är antal varv och reps och tiebreaker vilken vikt ni valde.

Det går även bra att ha fullt fokus på tex gren 1 eller gren 2 och inte lägga så mycket tid på den andra, men då blir ju så klart total-score:n lidande 😅