Uppvärmning:
-Deadbugs & Bear Crawl (framåt och bakåt)
-Single arm banded pull down, half kneeling @3210 x 4-8 reps / arm
-Tall Kneeling Pallof Press @3030 x 4-8 / sida
-KB-övningar: goblet squats, goblet lunge & kosacker

“Anders”

3 grenar på max 40 min inklusive vilor:

1. På 12 min, jobba upp till ett lite tyngre set av:

Bakböj @21×1 upp till 4 reps

SCORE: vikten x antal reps i rätt tempo

VILA 3 min

2. På 12 min, jobba upp till ett tungt set på båda benen av:

Split squats på stället m db/kb x 6 reps / ben

SCORE: vikten som du kan göra 6 reps med båda ben
Tie breaker: gör fler set med samma vikt (om du inte kan / vill öka vikt)

VILA 3 min

3. 10 min amrap
12 RDL med tung kettle bell
6 HR-Burpees
4 Kb/db Push Press eller Jerk / arm

SCORE: varv
Tiebreaker: val av vikter på RDL och PP/J

Härliga lördag här med 3 härliga gruppträningspass och hög energi på kära CrossFit Uppsala! Och idag är det lördags-challenge, tjohej!

Se detta som ett träningspass eftersom det är precis vad det här, men det är också en möjlighet att prova på lite tävlings-moment. Men vill ni köra “vanlig” träning så kör 3-4 set av varje övning på gren 1 och 2 och sista grenen jobbar ni på precis som ni brukar i slutet av passen.

Men visst är det lite skoj att skriva upp resultat på tavlan?! 😄Så gör gärna det och följ de små regler som finns, läs här ovan, så att nästa gäng som tränar efter er har något att sikta på.

Ha ett skönt pass, det är ni värda!

View this post on Instagram

För att säkerställa en gemensam kunskapsbas om det värsta skulle hända, så genomför vi kontinuerlig repetion av D-HLR 💪😊♥️👍 Även enskilda feedback-möten och övrig extern- och internutbildning i olika former är stående inslag där gemensamt engagemang och utbyte av erfarenheter och kunskap gör att vi tillsammans blir lite klokare och kunnigare för var dag som går. Det är mycket som pågår i kulisserna och som inte märks på daglig basis och lite kortare tidsperspektiv och så ska det få vara. Men blickar vi framåt (och bakåt) så är denna omsorg och kontinuerliga process relativt uppenbar, en anledning att så många på @crossfituppsala har gjort ett aktivt val att vara medlemmar hos oss år efter år. Tack för att ni finns och vi finns också här för er! ☺️🤗 #crossfituppsala #vårakäratränare #framåtochuppåt

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on