Uppvärmning:
-mjuka upp dig om du behöver, annars börja med testerna på en gång!

A “Pull your self up, Lean on your Buddy and Get Up In the Morning”

På cirka 30 minuter gör nedanstående, växla mellan PU och Get up och avsluta med FLR:

-Pullup, vanlig eller excentrisk i ringar – bygg till dagens tyngsta variant, gärna viktad
-Turkish get up – bygg till en tung rep / arm
-Front leaning rest i ringar eller på golv – amsap

B 2-4 varv i lugnt tempo av de övningar som kommer samt öva logistiken 🙂

C “No Pace, All Race”
På tid:
40 burpees
40 svingar – max 32 kg

[time cap 5 minuter]

Testdag 3 är här!

Först ut så ungefär en halvtimme av hitta det tyngsta av pull up och get up, avsluta med ett max set av FLR, se då till att ha en så bra armhävningsplanka som möjligt och väljer ni ringar så ska fötterna vara i höjd med ringarna (dvs enklast på en låda).

Sen blir det säkert någon minut att värma upp inför sista rejset, en bra idé när det är något som är ganska snabbt och kort.

“No Pace, All Race” är också ett relativt kort test där ni precis som i “Inger” har max 32 kg kettlebell och utgå även från att ni gör ryska svingar. Återigen precis som i “Inger” så är nästa steg att utmana sig (när man nått högsta vikten) att göra lite högre svingar.

Vill ni testa er på något längre för att se hur kondisen är, så kan ni testa på någon av OPEN-wod:arna från första 2 veckorna eller en variant av dessa eftersom de är 15-20 minuter långa, men då gör ni inte det på just det här passet 🙂

View this post on Instagram

Öga-hand koordination, med tungan rätt i mun.

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on