CROSSFIT OPEN 2019 KL 11:00!

GLÖM INTE ATT BOKA DIG! MEN GLÖM INTE HELLER ATT HEJA PÅ OM DU INTE SKA GÖRA PASSET, DET BLIR SKOJ!

MEN FÖRST:

Uppvärmning:
-snatch grip deadlift till power position
-hang high pull + hang power snatch från power position
-hang power snatch + Overheadsquat

3-4 set
A 1-2 Hang Power Snatch 2-3 Overhead Squat

2-4 set
B Tall Kneeling Goblet Hip Thrust x 8-10 reps
[i set vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Rotate & Anti-rotate”
17 min amrap
Db ext rot x 5-8 reps / arm
3-6 1H-(push) press + 1KB Frontrack hold x 20-25 sek / arm
Ringrodd x 5-10 reps
Suitcase hold x 20-25 sek / arm

Vid 11:00 drar OPEN-hallaballot igång med 19.3, kom uppvärmda, både som deltagare, domare eller publik, det blir skoj!

Så till passet innan: Kan du öka på vikten med bibehållen teknik så gör det på HPS, kanske känns första repetitionen så bra att du vill lägga till ytterligare ett försök? Det är helt ok, men då ska det inte vara en chansning! ?

På B-delen så får baksidan och bålen jobba lite så du kommer väl förberedd i passets sista del. En halva av lokalen går till ringrodd och den andra av att hålla i kettlebells och hantlar!