A. På max 15min bygg till dagens tyngsta snatch utan efterpress

B. OTM x 10
1. Planka, gärna viktad
2. KB-snatch x 3 / arm

C. 15min AMRAP
10 ball slams
10 alt KB snatch (5+5)
2 Elephant walks

Lyft tungt, men lyft också snyggt part 2! Så ett lyft där du efterpressar över huvudet är inte godkänt idag. Det kan så klart innebära en lägre vikt än vad du tänkt, men det är ok!

På B-delen så har du en möjlighet att värma upp och fila på tekniken inför C-delen, passa på!

CROSSFIT CHALLENGE kl 11:00

“Rowling for burpees”
– 10 “spel” där ni ska komma så nära 100m som möjligt.
– Du får 10 poäng för perfekt träff, och sen 9 poäng för 1m upp eller ner, 8 poäng 2m ifrån osv
– ni måste dra sista draget innan du apsserar 90m och sen vilar handtaget i hållaren
– Varje “strike” ger er 10 poäng OCH det som ni slår nästa runda som extra, dvs

Runda 1: 10p
Runda 2: 8 poäng

Poäng så långt: 10 (+8)+8 = 26

– Vidare så ger en strike i sista omgången ett extra spel (men även om det blir en strike i detta runda 11 så får ni inte ytterligare spel)

sen

Varje poäng gångrar ni med 3 sekunder (dvs om du fick 80 poäng så får du 240 sekunder). Viktigt att vara bra på att rowla för att ha mer tid till burpees och större chans att vinna alltså! För denna tid har ni att göra AMRAP burpees, och score för hela härligheten är just antal burpees! 🙂