A. Closegrip bänkpress @ 20×1 6-8reps 4-5set

B1. Rumänska marklyft @30×1 med skivstång 6-8reps 3set
B2. Dips / Ring dips / bänk dips @ 20×1 6-8reps 3set

C. “Strongmaker”
AMRAP 12min
5 Manmakers
10 KB svingar
20 mountain climbers

CROSSFIT CHALLENGE KL 11:00

“Death race 2000”
Med 15 min rullande klocka:
3 stationer och på varje station tillbringar ni 5 minuter:
1. första stationen: 5 overhead squat som ska starta med en squat snatch, ni får göra hur många försök ni vill för att få en hög score
2. andra stationen: 5 minuter AMRAP repetioner av 15/10 kalorier AB, 10 burpees
3. tredje stationen: med en 60/70cm låda (de olika kanterna på lådorna i källaren, kan vara 75 cm också), 5 minuter AMRAP 10 medball bearhug lift onto box och putta över + box jump och stepdown på andra sidan, 70/50kg medball, 20 double-unders

— OBS! Jobba på att hålla ryggen så rak som möjligt på bearhug lifts
— OBS! Pluspoäng om ni redan vet vad ni ska göra när ni kommer, mycket att hålla reda på! ?

Om det var knäflexions-party igår, så är det armbågsflexions-party idag! Fast det kommer ni nog inte tänka så mycket på eftersom ni kommer ha fullt upp med att pusta och frusta, ha det så skoj! ?

In a summer state of mind☀️#fredagsfysförefredagsmys

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on