Rullbandstest med extravikt:
6 min på rullband med 14% lutning
Hastighet: 5.6 km/h Extravikt: Hjälm, vadderad overall med “ryggsäck” med tubar. Totalt: 24 kg
+
Power clean 1-1-1-1-1-1-1 reps
70 – 75 – 80 – 85 – 90, fail – 90, fail, grrrr – 80 kg
+
Squat Clean 1-1-1-1-1 reps
80 – 85 – 90, fail, power clean!? – 95, fail, power clean, WTF!? – 95 kg, PR!

Ja, dagen började med årets obligatoriska rullbandstest. Egentligen behöver man bara göra 4.5 km/h, men vår fys-lärare Lasse-Pinnen har gett sig fan på att hela vår klass ska klara 5.6:an. Idag gick det betydligt lättare än senast trots att jag även denna gång körde i Converse-dojor vilket gör det hela jobbigare för vaderna. Kanske var jag mindre sliten, kanske för att jag stretchade lite innan eller så har jag helt enkelt blivit bättre på detta test. Efter påhejning av Simon, tjockt pannben gjorde att han fixade det, var det dags att lyfta skrot.

Power Cleansen gick till en början upp oförskämt lätt, men det tog tvärstopp på 90. Med tilltagande irritation missade jag ännu en gång och slängde av 10 kg och 80 flög upp. 90 skulle fasen upp idag så jag gick över till Squat Cleans.

80, 85 kg, inga problem. Dags för 90, började fokusera betydligt mer nu innan varje lyft…grejade det, men nu en PC när jag försökte göra en Squat Clean!? Jaja, då försöker jag mig på att persa SC, jag orkar ju uppenbarligen dra upp skiten. 95 kg…wtf, Power Clean igen!

Blev inte ens glad för att jag tangerat mitt PC-pers utan lackade ur ordentligt. Gick runt och mumlade ett tag. Gick fram och pang, under stången…men det var seeeegt att ställa sig upp. Gnnnn (påhejade av okänd elev) och så var man återuppstånden, YES!