1-10 hang squat snatch unbroken ladder for time (aka – “HSSULFT”)
[135#/95#]
rest 20 min
80 burpees for time (aka – “80 burpees for time”)
{these must be done in sets of 10 unbroken, any pausing at top with double hop or pause at bottom at push up level or at any point in the movement requires you to start at that set of 10 again; if you perform each set of 10 purposely slow, I will know}

Hahaha, pillertrillarn har sannerligen humor, även om han har en galen fasad som döljer det rätt bra ibland. Jag tyckte även att vikten på rycken var rätt roligt. Jag har gjort den vikten typ EN repetition och nu skulle jag bygga upp till en 10a! Kom fram till att 50 kg borde funka. Sen så var min Louis Posteriör oerhört seg idag och timingen usel, så jag fick bara till vettiga styrkeryck, så så fick det bli. Så, dagens pass (EDIT: efter ytterligare ett svettigt håltagningstillfälle, roligt!):

Wu: Burgener Wu med stång, med 40-55 kg: OHS, ryck, styrkeryck
+
“HPSULFT”
Stege 1-10 med obrutna power snatches, 50 kg, från häng och på tid
FAIL: klarade 8 rundor och 8 reps på 9e och avbröt på en tid av 8 min
Vila 5 min
“80 burpees for time”
(minst 10 obrutna och “snabba” åt gången)
Tid: 5:06 min

Lyckades nästan slunga in stången i en spegel när jag tappade den på väg upp mot 9e repetitionen. Avbröt, tekniken hade vid det laget tagit semester och jag musklade och efterpressade friskt. Längesedan jag gjorde många ryck, det märktes. Burpeesarna inledde jag dumt nog med 20 reps, men det var ju i ett fåfängt försök av att göra det snabbt. Obrutenheten och att man inte fick göra mikropauser gjorde nog det hela lite enklare för mig eftersom jag stod och flämtade en del mellan de följande 10orna. Såja, nu ska jag iväg med tåget, hoppas vi ses imorrn!