Push Jerk 1-1-1-1-1-1-1 reps
60 – 65 – 70 – 75 – 80 – 85, pr – 85, fail

Värmde upp med lite PJ-övning med stång. Lade sedan på till 30 kg och gjorde några ryck och några varianter på den. Rycket kändes lite stabilare, det kanske tar sig?
När lyftarplattan blev ledig så körde jag igång. Försökte tänka på den feed-back Jon gav Danne om rackpositionen igår. Det hjälpte! På 70 kg gjorde jag nog den bästa repetitionen, klockren, typiskt att det inte blev filmat just då. Jag tror hela vinsten var att jag inte dippade så mycket med benen, vilket jag gör på videon nedan. På den sista repetitionen överdrev jag detta men jag dök inte under tillräckligt snabbt: fail. Fö sköt pr-vikten lite för långt fram så jag var tvungen att justera lite med axlarna efteråt, men jag räknar det inte som efterpress. I´ll allow it!

Push Jerk, 85 kg from Björn Uddenfeldt on Vimeo.

Sedan slängde jag av 25 kg från stången och gjorde följande:

60 kg Squat Clean, 30 reps
Tid: 6:46 min

Eftersom dagens CrossFit-pass var “Grace” och att jag missade “Elizabeth” härom dagen, så blev det en mash-up av dessa. Det kändes väldigt ovant med frivändningar, stel och halvdassig teknik, så det var välbehövligt. Filmade även detta, i fortsättningen ska jag nog tänka lite mer på kameravinkel. Video:

Squat Clean, 60 kg, 30 reps from Björn Uddenfeldt on Vimeo.