TESTDAG 3

Uppvärmning:
-benböjsfokus

A Squat* @30×1 – bygg till dagens tyngsta:
1 rep med kedjor
och / eller
2 reps utan kedjor 

*back-, front-, safety bar squat

B “HR-Baseline”

6 minuter av:
1000/800 m rodd
+
amrap HR-burpees

SCORE: antal meter eller antal HR-burpees efter rodd

TEST-BONUS – i valfri ordning där det hinns med:

Turkish get up x 1 rep / arm 

Under den här träningsperioden så har vi böjt mycket med kedjor och idag har ni möjlighet att gå riktigt tungt med dessa. Har ni inte kört konsekvent med kedjor de senaste månaderna så välj hellre utan men gör då 2 repetitioner. Avslutningen känner ni alla som gått baskursen igen MEN idag så är det HR-burpees, dvs släpp händerna från marken i botten och så idag kör alla 6 minuter 😅

Testveckan är här! Vi kör en variant av det upplägg vi hade på både senaste testveckan och som på KM. Det innebär att testveckan består av en “mellandag” och sedan en testdag. Att det börjar med en “mellandag” beror främst att ordningen då blir att lördag blir en Uppsamlingsdag av tester och vi vill att så många som möjligt ska få möjlighet till det den här gången.

HEMMATRÄNINGEN vilar denna vecka och kommer tillbaka på nästa träningsperiod och läggs som vanligt upp på Uppsamlingsdagarna, då kommer fokus vara på att fila på teknik där hemma: https://www.crossfituppsala.se/category/utmaningar/