Uppsamlingsdag
1. A- & B-del från tidigare tre träningsdagar
[Har du tränat alla tre tidigare dagar, då fokuserar du på B-delar, se förklaring nedan!]

2. Team-wod!

“Sören Start och Stopp”

I lag om upp till 4 med en roddmaskin och 20 minuters rullande klocka:

*P1-P2 – en jobbar en vilar
600/450 m rodd eller 400-600 m löpning eller AB/SkiErg i källaren x 2 per person, en jobbar en vilar
—När alla i laget har gjort detta så ändras det till
15/10 cals rodd* x 2 set
+
*P3-P4 – en jobbar en vilar
Amrap
50 db snatch
50 goblet squats
50 ball slams**
50 sneda mountain climbers – sikta mot under armen, höll höften lågt

* eller 15/10 cals AB/SkiErg ELLER löpning och då räknas 300 m som 12 cals när ni räknar ihop score

**tyngre slam ball: om 20 kg så räknas varje kast som 3 reps, 30 kg som 5 reps osv

OBSERVERA:
Alla måste hinna göra den första delen klart inom 20 min, så planera takten! ?
OM ni är 3 i laget så ror/springer bara en person åt gången och då är det lika lång vila som det tog att ro/springa första vändan innan du börjar nästa

SCORE: varv och reps på amrap + cals på rodden

  1. Prioritera A-del från de senaste 3 träningsdagarna när du disponerar tiden. Har du tränat alla dessa dagar så avstå helst tunga lyft och prioritera istället B-delar som du betar av i mån av plats samt efter dina behov. ?
  2. Som avslutning så har vi en svettig konditionsdel som vi gör tillsammans i olika lag  ?
  3. Jepp, det börjar bli kyligt men med en tröja och överdragsbrallor så går det utmärkt att springa ute! Finns plats – dvs det inte är full fart i källaren – så går det också utmärkt att cykla eller köra stakmaskin! ?

HEMMATRÄNINGEN

Vila eller gör pass från tidigare dagar!