Uppvärmning:
-Deadbugs & Bear Crawl (framåt och bakåt)
-KB-övningar: goblet squats, goblet lunge & kosacker

3-4 set
A Bakböj x 4-6 reps + Reverse lunge x 4-10 reps
*antal utfall bakåt tberoende på hur tunga bakböj

2-4 set
B Öva hoppep – dela in er i grupper om 2-3 och växla mellan vem som övar hopprep, och testa:
Single unders👌
Double unders😅
Triple unders?? 😱

C “Johan”
12 min amrap
2 humanmakers
7 2db hang cleans (eller pc+fs)
*på minut 2-4-6-8-10 gör 19 snabba mountain climbers

Naturligtvis blir det inte lika tunga bakböj när ni även ska göra utfall bakåt direkt efter, dvs ingen vila mellan, men det är också meningen. Gör fina bakböj och håll igen lite så att ni inte vinglar runt på utfallen.

Vi rullar vidare på hopprepsvågen och övar på detta på B-delen. Fokus på att testa och se vad ni fixar så kanske vi filar vidare på det här nästa år!

“Johan” har vi den 19-12-27 och det färgar av sig på avslutningen. Jobba lugnt och metodiskt och riv av ett par snabba MC på minut 2-4-6-8-10, have fun! 😅