Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “Sune”

Lag om upp till 4

3 varv av 75 sek jobb, 30 sek förflyttning / vila:

1. Rodd x amcal

2. Bear hug eller Goblet hold – vid varje paus gör 10 reverse lunge

3. 10 (goblet) squats + 2-6 armhävningar – varva övningarna i jämnt tempo

4. Suitcase hold – valfria sidbyten, försök ha max ett byte

SCORE: cals på roddmaskinen

[totaltid 20 min 30 sek]

  • Gör A-del och valfri B-del från de senaste 3 träningsdagarna. Det är ok att disponera tiden själv och prioritera A-del. 💪
  • Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod tillsammans! ?
  • Om ni tränat på gruppträningspass de senaste 3 dagarna så gör ni bara B-delar. Bra övningar att göra mer av! 👌

View this post on Instagram

”Du får aldrig mer göra marklyft” sa många läkare till de med ryggsmärtor på 00-talet. Hur skulle man kunna undvika det? Om man tappar nycklarna får man inte ta upp dom? En kundkorg på affären, får man inte lyfta den? Nej, tack och lov så har nästan alla numera förstått att det man behöver för att minska, bota eller i värsta fall leva med smärta är precis att vänja och stärka kroppen i precis de rörelser som man kanske idag inte kan göra utan smärta. Betyder det att man ska träna så det gör ont? Nej, nästan aldrig! Bara att man ska se vad man KAN göra som liknar rörelsen och sen progressivt öka tyngd, hastighet och svårighet för att visa kroppen vägen till att hantera rörelsen!

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on