Uppvärmning:
-från powerposition: high pull → power clean och frys i fångstposition → front squat
-från marken: långsamt till under knä → pausa → därefter till ovanstående
[om över huvudet lägg till övningar från dag 2]

A1 Clean grip deadlift till under knä, pausa 2 sek x 2-3 varv
A2 2 Power clean + 2 Hang power clean + 2-4 Front squat (+ 1-4 STOH)
*liten paus mellan A1-2

2-4 set
B Skulderstabilitet i rörelse:
Reverse Bear crawl→ Reverse Elephant walk → Wall Walk till 45° → Wall walk, hela rörelsen x 2-4 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Vendela”
Amrap 90 sek
Human Makers

vila 60 sek

Amrap 90 sek
Alt db snatch x 16
Air squats x 16

vila 60 sek

x 2 set

[totaltid 9.5 min]

Som vanligt så kan man med fördel öva endast från häng på A2-delen om höftextension och att hålla stången nära kroppen är något som känns klurigt!

Gnugga skulderövningar är fint och vill ni nöta mer på Bear Crawl-spåret istället för att klättra upp på väggarna, så öva gärna även på On the spot bear crawl.

“Vendela” är en riktig luring, hur tungt tror du att du kan ta? Och hur hårt tror du att du kan köra första varvet? Men oavsett, poängen är ju att bli trött så det kommer bli en win hur som helst! 😅