Uppvärmning:
-press- och utfallsfokus, börja tidigt men lättare reps

A På sammanlagt 30 min:
Striktpress – bygg till dagens tyngsta 2 reps
+
Bulgarian split squats – bygg till dagens tyngsta 8 reps / ben

B 2-4 varv i lugnt tempo av
Öva på och testa vikter på övningar som kommer i nästa del

C “Lukas”
2 varv av
30 alt db snatch
25 sit ups
15 db goblet squats

[time cap 9 min]

Lite beroende på hur många deltagare det är på passet så kommer ni har ungefär 30 minuter på er att hitta ett tungt set med 2 reps av skivstångspress och 8 reps / ben av bulgariska split squats. Ett tips är att varva press och utfallsövningar i raskt takt i början så ni kommer igång med att lägga på vikt. När ni värmer upp för BSS så gör inte 8 reps varje uppvärmningsset, då kommer ni ta slut snabbt! Kanske 3-4 reps, känns det ok? Lägg på mer till nästa set. Press kommer ni troligen har lite mer koll på vad ni klarar av.

Sen så gör ni lite uppvärmning och öva övningar innan “Lukas”! Lukas Högberg hade en galen sprint med db snatch på Regionals för en massa år sedan, men SÅ hårt som han gjorde, ska inte ni göra. 😅

Här är max-vikten 32.5 kg på db snatch, men de allra flesta av er kommer så klart göra lättare. Inte minst med tanke på att det ska vara samma vikt på goblet squats! Sit ups blir som vila för baksidan men kommer kännas för framsidan.

Kanske behöver ni ha två heat? Om inte så kan ni få lite mer tid till A-delen, kör hårt!