Uppvärmning:
-Band pull apart + plate raise
-1H-press med kb/db + goblet squat
-Press med skivstång + frontböj

3-4 set
A 3-5 press + 3-8 frontböj
-tänk på att fokus är pressen

2-4 set
B Windshield Wipers med böjda eller raka ben x 6-10 alternerande sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Sit, Split & Walk”
16 min amrap
Sit ups eller crunches x 10-15 reps
Alternerande Z-press x 6-10 reps
Reverse lunge med goblet hold x 10-14 alternerande ben
Farmers walk x 3-5 längder

Press över huvudet igen och fortfarande strikt! När pressarna är gjorda så är det dags att piffa till det med några frontböj. Men tänk på att frontböjen är bonus, det kan göra att antal frontböj varierar rejält. Vill du få in lite mer volym i passet i allmänhet och få ett till benpass i synnerhet, så gör fler frontböj varje set!

På B-delen får vi se en klassiker som kan göras tex hängandes, men idag gör vi dessa windshield wipers på golvet!

En härlig kakafoni av övningar på avslutande del! Om det är så att ni är sugna på att träna vidare efter passet så ett par varv till om ni har ett juste flow, men som vanligt så ser vi till att ni får fin kvalité på den timme som passet är ?