Uppvärmning:
-Deadbugs

-Hip thrusters eller Frog pumps
-Death march & KB-marklyft

3-4 set
A Rumänska marklyft @31×1 x 10 reps

2-4 set
B Wind mills med paus 1 sek i botten och toppen, x 3-6 / arm
[i set vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “4 Fun!”
På minuten i 12 minuter, gör:
1.1 set pull ups eller ringrodd + amrap svingar
2 OH Reverse lunge med 2db/kb eller platta x 10 steg alt ben + amrap air squats
3. Sidoplanka eller suitcase hold x 20 sek / sida

Tänk på det tuffa tempot i RDL:en idag, ett tips är att HALVERA det du kanske tänkt göra och så gör du ett helt set med det och ser att det går. Troligen kommer du känna av det eftersom ett set kommer ta 50 sekunder (!). Det är alltså inte dagen du ska lassa på superduper tungt.

Sen lite goa grejer och avslutande delen så måste du inte alls stressa mellan de olika övningarna om du vill hålla igen lite. För hålla igen kan vara en bra idé om du kört hårt på testdagarna.

Och apropå det! Om det är så att du missat det mesta av testdagarna så går det bra att testa på passen om du vill så länge det är samma tema, dvs marklyft på marklyftsdag ?

View this post on Instagram

Att röra sig tillsammans är… magiskt!

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on