Uppvärmning:
-Skulderlyft & Skulder-armhävningar
-Bänk- eller floorpress med hantlar

3-4 set
A1 Bänkpress med smalt grepp @31×0 x 3-4 reps
A2 Strikta pull ups eller Ringrodd @31×0 x 2-8 reps
-A2 om du kan göra 5+ strikta pull ups så gör helst 2-4 med vikt idag

2-4 set
B Hammer curls med paus i mitten x 8-10 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “I Got 5 On It!
Amrap 5 min
5 burpees
5 svingar
[lite tyngre eller högre svingar än vanligt]

Tyngre och färre reps är temat nu, när intensiteten går upp så går volymen ned! Sen kan det vara så att vissa övningar är man inte riktigt redo att ta i så där max, då gör man inte det helt enkelt. På pull ups så håll er på höga reps om ni ännu inte kan göra en strikt pull up.

Hammer curls med paus i mitten (upp och ned) har vi gjort förr  och idag varvar vi det med att ni testar vikt på svingarna som kommer på nästa del. Jätteviktigt att ni har ett korrekt utförande på svingarna INNAN ni ökar en massa i vikt, men samtidigt kan en lite tyngre kettlebell och lite lägre höjd på svingarna göra det lättare att få till det bra.

Jag rekommenderar även varmt att ni gör några burpees och varvar med övningar så att pulsen har stigit lite innan “I Got 5 On It” drar igång! Kör hår!