Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab
[nedanstående övningar eller så gör ni hemläxa från Hälsoutvärdering och Uppföljningar!]

A1. RNT utfall bakåt @ 30×1 6-8reps/ben 4set
A2.Tall kneeling arnoldpress @ 30×1 6-8reps 4set
A3. Forearm push up @ 30×1 6-8reps 4set

3. “The rower, The Hunter; The Farmer”
I lag om 3
Timecap 20min

AMCAL Rodd
P1. Minst 15 cals max 30cal Rodd
P2. Farmers hold med 2x KB
P3. Jägarvila

*Fira byten mellan farmers hold och jägarvila, men 2 måste alltid göra dessa. Så dra inte i rodden vid byten ?

*Score=AMCAL rodd efter 30min

  • Gör Styrkedel eller teknikdel först. Gör eventuell assistans träning som hör till DEN DELEN
  • Om ni tränat de senaste 3 dagarna så gör ni bara del 2 ovan som ”styrka”, dvs direkt på assistansträningen men något annat som ni inte gjort under denna period.
  • Som konditionsdel så utgår vi från att vi gör gemensam metcon, här kommer det vara fokus på team-wod, så det blir både roligt, bra och peppande! ?

”Insert caption here”

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on