På riktigt, man får skynda sig när hemsidan funkar för en gångs skull. Nu är jag åter i Frankrike så jag får väl se om det blir bättre tränat än förra gången. Nu tänkte jag ut och rehabträna, blev handikappad av en cirkelträning igår. Trots det milda upplägget så blev det en del eftersom jag, CrossFit till vana, körde max varje intervall. På OH-lunge stepövningen så blev det bara där ca 80 reps. Pust. Vi ses igen på söndag, då lovar (jättelovar) jag att ta itu med “FranElizabethCFT-cykeln”. Alla tre pass var ett bra tag sedan, så det blir en bra koll vad jag pallar.

SAXAT FRÅN IGÅR:

Det blev inte så farligt jobbigt på rökdykningen helt enkelt eftersom det inte blev så många vändor. När jag blev inbjuden till cirkelträning så hakade jag hellre på det än att ta tillbaka mitt löfte om att inte göra “Fran” efter att jag gett ett löfte om att göra den. Wellwell.

Missade lite i början pga tvätt, men sedan var det non-stop i ca 40 min. Några bra övningar, några usla, några svåra. Intervallernas längd var på tok för långa men eftersom det var så pass isolerade rörelser många gånger så gick det att göra ändå. Hur som helst roligt att träna i grupp, har ju mest varit tränare för grupper på senaste tiden.

“Cirkelträning”

3 x 1 min jobb / 30 sek vila per övning, totalt 10 övningar, totalt 44:30 min (jag 41:30 min)

1. Upphopp med “utfallsstegslandning”
En av de värsta och bästa i cirkeln. Tyvärr hann jag bara med en rond pga att jag var sen.
2. Enbenta benböj på balansplatta
En för svår övning för samtliga inblandade. Ingen gjorde pistoler och jag skippade detta och gjorde vanliga benböj på balansplattan.
3. Benspark åt sidan med gummiband fäst i fotleden.
Helt ok, kändes i gluteus medius vill jag lova.
4. Utfallsteg med 10 kg ovanför huvudet (OH-lunge step)
Jobbigaste och “bästa” övningen i mitt tycke.
5. En benshopp över hinder, landa med andra benet.
Lite för svårt för mig. Tanken var att man skulle gå ner djupt varje hopp, men det var ingen som gjorde.
6. Bencurl – baksidan av lår.
Förlåt. Inte jag som kom på cirkeln…
7. Bencurl – framsidan av lår
Förlåt igen.
8. Jämfota hopp uppför en trappa, jogga ner
Bra, lite som boxhopp.
9. VADPRESS!
“drar något gammalt över mig”. Nåja, om jag var ute efter pump, så fick jag iaf pump av den här. Nu var jag inte ute efter vadpump, Ojojoj.
10. Jägarvila
Jomen den är helt ok. Behövde inte bryta.

De gillar att slita länge, men inte för hårt, tänk er att byta ut några av dessa mot mer funktionella rörelser. Då hade det blivit vidrigt på riktigt. Missförstå mig rätt, det VAR jobbigt, men efteråt kändes det mest som att det tog en väldans tid. Ska nog ta och försöka övertala gänget jag körde med att testa något som jag får komma på 🙂