Lindas 35e födelsedag idag – grattis till henne! Vi bjöd oss på familjefödelsedags-brunch på Hotel gillet. Lyxigt värre. Men först gjorde jag dagens första WOD.

Så många ronder som möjligt på 30 minuter av 30 obrutna double unders (skalade till 15 obrutna), 30 obrutna thrusters (30kg). Inga mellanhopp tillåtna i DUs, och ingen vila i rack tillåten i thrusters. Om man måste bryta får man börja om setet. Resultat: 5 set.

Stod och svor en del när min 6e rond bestod utan 14, 14,13 och 14 double unders. Thrusters oväntat hårt. Var väldigt nära att få bryta set 3, och efter det fick jag sakta ner tempot rejält för att inte behöva bryta kommande set. Detta var en ödmjukgörande träning.

Åt HELT sjuka mängder mat på brunchen. Tror faktiskt att dom gick minus på åtminstonde mig. typ 5 tallrikar mat och 3 tallrikar efterätt. Helt feltänkt visade det sig eftersom jag skulle lyfta mig själv en massa gånger på dagens andra WOD som skulle utföras 6+ timmar efter den första (6:30 för mig). Uppvärmning med 3 set double unders som “vanligt”: 19, 19, 11. Bättre och bättre iallafall.

På tid: 15-13-11-9-7-5-3-1 handstand pushups supersetat med 1-3-5-7-9-11-13-15 L-pullups: 18:51

Ojojoj. Här märktes det att man pressat en del tidigare under cykeln man varit på. Dumt/coolt nog inledde jag med 15 obrutna HSPUs. Det gjorde inte saken bättre.


Världens bästa (crossFit)fru!

Världens bästa fru, samt CrossFit Uppsalas första medlem