Lite mycket idag. Hade först tänkt att skippa OPT, för att ta en trevlig simtur istället. Min rygg känner sig “lite trött” efter dom där 130 marklyften med 100kg igår. Men nu blev det inte så eftersom SJ & SL är helt väcka, vilket i sin tur ledde till att Simon ödslade tid på stationen i Stockholm istället för att jobba, och därmed inte hann ta lunchpasset på CrossFit Uppsala. In stiger jag, som nu raskt byter fokus från bröstsim till… överstötar? Nåja, efter en provocerande kort och usel uppvärmning körde vi igång, utan större hopp (ryggen funkar ju inte!).

A. 3-2-1-3-2-1 Rack Jerks: 3x80kg, 2x85kg, 1×92.5kg, 3x85kg, 2x90kg, 0x100kg (f)

Allt jag hann så jag fick ta resten hemma. Höll ner vikterna för att 1) körde över min egen parkett och FÅR inte tappa och 2) ryggen funkar ju inte.

B. 6×3 front squats: 70kg, 80kg, 85kg, 90kg, 90kg, 90kg

C. På tid 100 abmat situps (istf GHD situps. Vill ha en GHD! Vill! Liiinda kan vi skaffa en?): 3:40 (PR)

Skumt pass med överstötar. En del fick jag till hur bra som helst, medans andra var vingliga, rangliga och fel. Brukar inte vara SÅ inkonsekvent. 3×85 kändes inte ens (så härligt när det händer – bara i tyngdlyftning), medans 2×90 var helt tokigt rangligt. Försökte sen rädda upp ett stressat och förvirrat pass med ett PR-försök – gick som det brukar… MEN jag har verkligen vikten i kroppen, bara gick inte in under stången. Frustrerande, men nästa gång sitter den.

Fokuserade på teknik i böjen, och höll den några kilo under vad jag klarar. Känns bättre och bättre, även om benen sa att dom var lite tröttare än vanligt.

Situpsen är pumpade fint i kistan. Vi behöver inte köra abmat-diskussionen den här gången: det var samma som förra gången – jag vill bara göra det lite värre för magen (jämfört med höftböjaren), och kunna jämföra med den förra tiden. Jag har samma åsikt som Björn om abmatens begränsade användningsområde. Och jag köpte inte min, utan fick den.

Certifiering i helgen. Får se vad som händer då i träningsväg (man anar ju…).