Produktiv helg, trots att min mage fullständigt krashat ihop. Måste fått nån ilsken bakterie i mig, och den förstör min matsmältning, ger mig kramper och får mig att känna mig allmänt miserabel. Hoppas att det blir bättre snart, annars får jag försöka komma upp med nåt för att åtgärda det.

En av mina prioriteringar med träningen nu är att träna mer tillsammans med min fru, och gärna mer lekfullt och inte fullt lika mätbart. Så det fick bli två sessioner tillsammans med Linda idag. Först ett vid lunchtid.

A. 3×3 hang squat snatch (från knän): 40kg, teknikfokus
B. 5×2-3 Back squats: 3x95kg, 3x100kg, 3x105kg, 3x110kg, 0x115kg (!), 2x110kg
C. 5×12 toes to bar, där varannan fot-touch skulle vara utanför och varannan på händerna. 60 sek vila: obrutet

Hade inte tänkt köra 100%, men jag hade verkligen inte tänkt faila på 115kg back squat heller. Kom iofs helt fel, men jag gissar att en del kan tillskrivas min mage också. Är väl också lite “efter tävling”, som i sin tur var lite “efter sjukdom”.

Framåt eftermiddagen var det dags för del 2 – där uppvärmningen bestod i bärandet av stockar, som jag förberedde igår, till fotbollsplanen vid skolan. Testade att flippa stocken igår, och det är verkligen inte så lätt. Bara att få upp den var en utmaning i början! Tog mig sen ett gäng försök för att få den att flippa (det krävs full kraft, och rätt timing).

AMRAP 20 minuter av 1 stockvält (måste flippa över för att räknas), 10 medicinboll-slams, 150m löpning med stocken: 8 varv+växel

Riktigt kul, vi kände oss som värsta highland-games deltagarna. Löpningen jobbigare än man kan tro trots att stockarna inte vägde så mycket (33kg resp 22kg) – dess längd krånglar till det rejält ändå. Medball slams är en väldigt bortglömd övning – kittlar dödskönt i kistan.

Träna tillsammans med sin fru/flickvän/partner är verkligen väldigt, väldigt kul. Dagen till ära fick jag dessutom stryk med nån repetition eller två – hon är en maskin min Linda!