Träning före CrossFit Uppsalas lunchpass. Återigen med sällskap av Simon, som delade stång med mig (typ så är det: han pressar vad jag böjer… Typ).

A1. 1-1-1 back squat. Vila 3 min innan A2: 110kg, 120kg, 130kg
A2. 3×20 pullups. Vila 3 min innan A1: obrutna

B. 3×3 Hang power clean upp till 80%: skippade, inte tid. kanske senare

3 varv av 15 långsamma GHD situps, 50 double-unders. 30 sek mellan övningarna

Sket i tempot på böjen då jag ville prova att böja lite tyngre än jag kan med 3 sek excentriskt. Skönt att ta 130kg igen, det har jag inte gjort på länge (och är också mitt PR). GHD situps på mcGyver-bänk, bara sista setet DUs obrutet. Inte så bra, men det var bara ett snubbel på dom andra seten och sen var jag ganska snabbt igång. Lugn volymperiod nu. Ganska skönt faktiskt.

Pappan i mig måste dessutom passa på att visa upp en video från den mycket läsvärda bloggen Reclaim the gym. “Att köra med levande vikt är ytterst spännande. Träningen kan balla ur vilken sekund som helst och övergå i en rasande jagalek”. Han är för underbar!