Jaha. Har vant mig vid jultider och det kändes “sådär” att gå upp efter 4-5 timmars sömn (varför somnade jag aldrig igår?) klockan 05:50 för att ta mig till CrossFit Uppsala för att hålla morgonpasset (och träna själv). Dessutom var det nästan 20 minusgrader, och mörkt och… All-in-all så var tillochmed vägen till okomfortabelheten väldigt okomfortabel idag…

Jobba upp till en tung, men inte maxtung, hang squat clean. Använd inte mer än 7 minuter: jobbade snabbt upp till 85kg

En obruten stege 10-1 (10 obrutna repetitioner, 9 obrutna repetitioner, 8 repetitioner osv..) 60kg hang squat clean: 7:47

3 set av 30 GHD situps: obrutet/väldigt brutet/väldigt brutet

85kg

Ser coolt mycket ut på stången med bumpers (här är det 85kg).

Trivs inte alls att träna tidigt på morgonen. Dålig sömn, kall och med en rejäl sträckning i en baklåret gjorde mig inte mer pepp. Menmen, bara att bita ihop och allt det där. 85kg helt okej med tanke på förutsättningarna. Stegen flåsigare än väntat, men gick iallafall som preskriberat.

Rejäl sträckning i vänster baklår sen GHD raises häromdan. Några bra tips (förutom den uppenbara vilan) för att få det bra så snabbt som möjligt?


GHD setup

Pratade förresten GHD setups MacGyver-style med nån häromdan (var det Charlie? Eller David?), och så här ser “min” konstruktion ut. Fötterna skulle kunna komma upp lite, men orkade inte ta in en till sandsäck. Annars fungerar det helt okej. Går dock inte att få samma flyt som med en riktig bänk. Inte perfekt, men man tar vad man har.