Känner att jag kört fast lite i ett par övningar som jag vill få ny fart på (Shoulder press där jag är fast på 1RM 62,5kg samt mer satsning på de olympiska lyften för att kunna nå årsmålen), samt att jag neglegerat brottning/SW/MMA lite väl mycket (ett schemalagt pass sen slutet av september!). Alltså kommer jag att lägga om min träning ett tag (7 veckor) för att försöka åtgärda detta ett tag.

Jag kommer 7 veckor framåt att köra enligt det schema som Greg Everett presenterade under namnet “Mass Gain” i Performance menu nummer nånting (17?). Jag skiter väl rätt mycket i massa, och kommer att träna en del utöver det här schemat (nåt till två pass brottning i veckan). Det består utav en uppbyggnadsfas på 3 veckor samt en lugnare vecka inför 2 styrkeveckor med fokus på att höja 1RM av de olympiska lyften. Dom första 3 veckorna består av 3 pass i veckan (Mån-ons-fre), och på det lär jag köra nåt eller två extrapass, men då korta ner programmets pass något. På det hela är det volym som gäller de närmsta veckorna.

Ingen crossfit på 7 veckor alltså. Om jag inte fuskar lite.

Idag:
6×6 (~1 minuts vila mellan seten) Front Squat: 57,5kg
6×6 Shoulder Press: 45kg (50 första setet, det hade inte gått hela vägen. Vad vek jag är).
6×6 Weighted Chins: 15kg

Max rundor av 10 svingar med 32kg hantel, 10 GHD situps på 10 minuter. 6 ronder efter 9 minuter, då kom jag på att jag lovat min fru att vara hemma för 20 minuter sen och avbröt. Tog det lugnt i cirkeln.

Innan på dan var jag hemma och lekte med min äldsta dotter Alva som hade ledigt från skolan (6 årsverksamhet). Jag meckade med min ena cykel (Single Speedarn – arbetshästen, har ju en cyclocross också. Cykla snabbt är roligt – särskilt när man normalt cyklar ~1,6-1,7 mil om dan), i det STRÅLANDE vårvädret och hon lekte i ringarna. Hon är nu väldigt nära att kunna göra en klockren Skin the cat som hon började öva på idag.