Linda“, som jag hade tänkt skala på samma sätt som förra gången: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 (Deadlift på 1,3*kroppsvikt, Bänkpress på 0,8*kroppsvikt, Squat Clean at 0,6*kroppsvikt). Stod dock med bara två stänger, och inga hantlar (vilket jag använde för bänk förra gången) så Ring Dips fick ersätta bänken. Sen var det så fånigt att jag bara lastade på 80kg på stången för marklyft istället för de 100kg jag tänkte använda och inte märkte det förräns efter passet. Kaos och förvirring. Nåväl, tiden blev 18:29, och det var skitjobbigt etc, men det hade varit roligare om jag kört närmare Rx’d (för mig) så att jag kunnat använda tiden som jämförelse nästa gång…

Sittvändningarna var precis som vanligt jobbigast. Spelar ingen roll hur lätta dom är.

Ska köra lite bänkpress ikväll eller imorgon för att få in det också. Gud ska veta att jag behöver träning på dem. Är ju svagast i världen i bänk. Men som vanligt: det är pressar över huvudet som räknas.

Mottagningsposition för sittvändningarna

Uppdatering: Eftersom jag inte fick den bänkträning jag behöver blev det ett litet pass på eftermiddan också med:

6-6-6-6-6-5 Bänkpress: 50kg, 70kg, 75kg, 75kg, 75kg, 75kg
och sen lite c-o-r-e: 2×10 Windshield Vipers, 30 sek L-sit