3 ronder på tid av:
21 dumbbell snatches, 17kg, höger arm
21 L-pullups
21 dumbbell snatches, 17kg, vänster arm
21 L-pullups

Som den står: 44 minuter.

Sittryck med hantel är jobbigt. Inte ens jämförbart med styrkeryck med samma vikt (eller betydligt mer). Precis som med samma rörelse med skivstång är det bland det värsta man kan blanda in i workouter på tid. Har dessutom inte övat mycket på rörelsen (med hantel) så jag upptäckte mig behöva balansera upp åt lite alla håll och kanter när jag började bli trött.
Notera att handen inte är i golvet på bilden, utan har svängt framåt, neråt för balansens skull.

126 L-pullups i en workout! Galet. På riktigt! Rätt typiskt dessutom eftersom jag gjorde strikta pullups med vikt igår. Då kommer alltid sånt här som ett brev på posten. Hade såklart tänkt skala den på något sätt, men när jag väl kom igång gick det hyffsat bra. Iallafall den första halvan. Men vi det laget hade jag ju redan bestämt att göra den “as Rx’d” som det heter. De flesta pullupsen bra i både topp och botten, försökte verkligen jobba så strikt jag kunde.

Kommer att känna denna imorgon. Och jag som just varit sjuk. Man är inte smart inte…

Som ett tillägg: jag tycker det här med “heroes” workouter är skitlöjligt, och jag stör mig rejält på crossfits högerkristna värderingar. Jag led mig alltså inte igenom denna “dumhårda” workout av nån respekt för amerikanska soldater eller amerikansk utrikespolitik, utan för att jag är lite korkad. Så fick jag det sagt 🙂