Ujujuj. Späckat schema (som vanligt vad det verkar) – Födelsedagsbrunch med Morsan och förberedelser inför Grapplers Paradise tar upp större delen av dan. Smet dock iväg till friskis&svettis direkt efter morgonkaffet för att köra gårdagens WOD – den såg lite för kul/nyttig ut för att missa.

Spring 1,6km. Börja i 60% tempo och öka hastigheten 10% (alltså 60%->70%->80%->90%) varje 400m. Trodde mig inte kunna klara att slutföra om jag följt fullt ut och ändrade procentsatserna något (~5%) neråt: 6:17 (13kmh/15kmh/17kmh/19kmh)

Vila 3 minuter

Så många ronder som möjligt av 30 obrutna double-unders på 4 minuter: 4

Vila 3 minuter

Spring 1,6km. Börja i 90% tempo och minska hastigheten 10% (alltså 90%->80%->70%->60%) varje 400m: 6:24 (Första 400 nära knäckte mig och efter det fick jag ligga lägre än jag gjorde på väg “upp”)

Vila 3 minuter

20 double-unders per 30 sekunder i 6 ronder (3 minuter). Rullande klocka: Inga problem alls.

1km löpning i 60% tempo

Svettigt värre! Sjukt nyttigt det här med att öva på att reglera tempo – såklart ännu nyttigare utomhus när det är du själv och inte bandet som styr tempot – men kul även här. Också kul att se hur mycket bättre jag ändå blivit på double-unders. För inte så länge sedan så lyckades jag inte med ett enda set av 30 obrytna dubblisar på 10 minuter, nu fick jag in 4 set på 4 minuter. Roligt!

Hade väl kanske varit ännu nyttigare med löpning “på riktigt”, men vädret & plats för hopprepning tog mig till löpbandet istället.

nyaskor

Invigde de fina skorna jag fick av Mads häromveckan. Mads är kanske den givmildaste människa/dansk som finns. Tack så mycket!