Hade som sagt planlagt det så att jag körde Fight Gone Bad igår för att undvika att behöva köra just den workouten bakfull. Jag skulle nämligen ut med Björn och planera/utvärdera/umgås igår. Slank väl ner ett tiotal stora öl, och oj vad det kändes idag. Mådde väldigt oproportionerligt illa idag (ni kvinnor tjatar om att föda barn…etc). Och varför valde jag att vakna 6 imorse och inte kunna somna om. Liksom sådär helt utan anledning? Hjälpte inte att Björn messade och var alldeles pigg & hurtig. Jäkligt orättvist.

Var inte särskilt pepp på att röra mig när jag tog mig iväg till Hilti vid två för att se/coacha Herman & Johanna igenom Fight Gone Bad. Bussresan var kantad med illamående och allt bara var uschligt. Herman & Johanna gjorde superinsatser – det är precis lika kul att coacha sådana som dom varje gång. Bara pang in i väggen liksom! Härligt att se!

Men inte ens det gjorde att tanken på mina två kvarstående workouter i OPT-“tävlingen” roligare. Men vad gör man? Biter ihop såklart.

“OPT 3” – jobba fram 3RM i front squat, 2RM i snatch och ett försök på max reps av pullups. Man har en timme på sig, och det måste göras i skriven ordning.

3x front squat: 95kg (PR)
2x snatch 57.5kg
Max reps pullups: 39 (PR)

Sista repetitionen i benböjen var grisig, men kom upp. Jag har inte ryckt alls mycket i år (bara några gånger faktiskt), så det här var jag mycket nöjd med. Hade dessutom två försök på 60kg där första rycket satt, men jag missade andra. Tyvärr var greppet lite slitet när jag kom till pullupsen, och det förbaskade greppet lurade mig på mina 40 reps när jag helt enkelt halkade av stången just när jag skulle infria det målet. Damnit. Nöjd ändå såklart.

Cyklade hem (blev 2,5+ mils fixerad cykling idag också…) och slöade ett tag. Hade tänkt vila lite längre inför hopprepandet (lite ont i huvet parat med att jag fortfarande inte är speciellt bra på att hoppa hopprep gjorde att min entusiasm för just den workouten var rätt låg), men när Linda hastigt och lustigt kom på att hon skulle ut ikväll fick jag cykla iväg för att få det överstökat. Hade tänkt att göra det på friskis, men det var stängt så det blev hela vägen ner på stan till Hilti igen.

“Rhiannon” – Så många repetitioner som möjligt på 10 minuter av double unders: 250 (PR)

Siktade på 200, så det här var strålande. Riktigt, riktigt jobbigt faktiskt. Hade gärna haft ett bättre rep än mitt 39kronors rep, men det fungerade ju rätt bra det med. Hade en period i mitten där det gick lite långsammare, men jag hittade tillbaks till tempot mot slutet. Inte ett enda singelhopp emellan dubblarna. Man får komma ihåg att jag för ett par veckor sen inte kunde hoppa obrutna DUs alls utan mellanhopp. Det tar sig.

Så…. Poäng på OPTs lilla tävling räknas ihop som reps i FGB, vikt i kg på front squats och snatch plussat med antal pullups och sen addera antal double unders. Det ger mig en poäng på 354+95+57,5+39+250 = 795,5

Riktigt, riktigt nöjd med min insats (klappar mig själv på axeln) och belönar mig med att äta så jäkla mycket jag vill av vad jag vill resten av Lördagskvällen! Tacos med efterföljande berg av glass verkar stå på menyn.