1. Styrke- och / eller teknikdel från dagarna innan.

2. “Dirty Dozen + 1”
AMRAP 13 min
13 Svingar ELLER Pull ups/ring rodd/rep rodd (se nedan)
13 Airsquats
13 Sit ups
30 sec plankhold

Inga pass idag på klubben eftersom det är röd dag och Trettondagen, men träna kan man göra ändå! 🙂

Eftersom det var lite av en specialare igår med Uppsamlingsdagen så går det utmärkt att behandla dagens eventuella träning på samma sätt. Det beror lite på om ni är i stan och har tillgång till vårt härliga gym 🙂

Ett par alternativ:

  1. Träna på CrossFit Uppsala och behandla dagens pass som gårdagens Uppsamlingsdag.
  2. Om ni tränade igår på Uppsamlingsdagen, så gör en annan styrke- och teknikdel idag och så kan ni passa på att göra en annan konditionsdel också.
  3. Träna på resande fot och hälsa på något annat gym eller så tränar ni hemma och gör det ni kan av “Dirty Dozen +1” även om det innebär att ni tar bort svingar/pull ups. Härligt att svettas ju! 🙂

En påminnelse om “Dirty Dozen + 1″:

  • svingar kommer göra det mer konditionskrävande men också mer intensivt
  • pullups och rodd-varianten så kommer ge mer fokus på dragstyrka och lite mindre på kondition, men det är ok, speciellt om ni vill jobba på den där första pull up:en! 🙂

Och imorgon söndag är det pass som vanligt! Hoppas ni får en härlig helg!