Uppsamlingsdag

1. Styrke eller teknik del från tidigare dagar
(Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!)

2. Assistans-träning som pre-/rehab 
(eller så gör ni hemläxa från Hälsoutvärdering och Uppföljningar!)
A1. RNT utfall bakåt med hantlar 6-8reps/ben 4set – VIDEO
A2. Trap 3 raise @30×1 6-8reps/arm 4set 
A3. Glute bridge walkout 6-8 reps 4set – VIDEO

3. ”Cals with Pals”
Team wod! ? 
I lag om 2pers
AMCAL 20min
Rodd/AB/AD/Ski erg

*1 jobbar, 1 vilar 
*Varje lagmedlem gör 15 cal innen de byter 
* Om du gör AMCAL delen solo vilar du lika länge som
varje 15cal intervall tog

Nytt upplägg på uppsamlingsdagarna, frågor mottas gärna! Idag blir det samma upplägg som senast, dvs:

  • Gör Styrkedel eller teknikdel först. Gör eventuell assistans träning som hör till DEN DELEN
  • Om ni tränat de senaste dagarna så gör ni bara del 2 ovan som “styrka”, dvs direkt på assistansträningen men något annat som ni inte gjort de senaste dagarna
  • Som konditionsdel så utgår vi från att vi gör gemensam metcon, här kommer det vara fokus på team-wod, så det blir både skoj och roligt och skoj, sa jag det? 🙂

Gjorde ni “Cals with Pals” för några dagar sedan så byt verktyg, tex dela på SkiErg i källaren om inte Tobjörn lagt rabarber på den redan? ?

Första baskursen 2018, nu köööör vi!

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on