A1. Pull up / Assisted pull up @ 20×1 /31A1 5-8reps 4set
A2. Bulgarian splitsquats with bar or KB in frontrack @ 30×1 6-8repsreps/leg 4set

B. “I go you go”

In teams of 2
AMRAP 10min
1-2-3-4-5-6-7-8- osv
Manmakers

P1 börjar och P2 följer, en person jobbar och en person vilar.
Score = antal manmakers totalt efter 10min

Pull ups och splits squats för hela slanten första halvan av passet! Den här gången är det frontrackade split squats vilket gör det lite enklare för greppet men är det är också jobbigt för armarna och överkroppen, du kommer känna av det när du går från pull ups direkt till split squats! 😀

På pull ups så gäller det som vanligt att hitta en variant som passar dig. Med så pass många reps så kommer de flesta av oss med fördel göra assisterade pull ups, dvs du startar i toppen av rörelsen. Du ska orka med att hålla 1 sekund i toppen innan du sänker dig ned! Det enklaste och mest kontrollerade sättet att göra detta är att göra pull ups i ringar där du använder dig av en låda för att komma upp. Är pull ups något du har lätt för så får du naturligtvis köra vanliga så länge du kan köra tempo och rent av hänga på dig lite extra vikt! 🙂

Avslutningsvis en massa man-makers! Dessa görs med 1 push ups, däerfter 1 renegage row / sida för att sedan göra en power clean + thruster eller squat clean thruster om du behärskar den tekniken!