Uppvärmning:
-clean grip deadlift till power position
-hang high pull + hang power clean från power position
-hang power clean + front squat

3-4 set
A 1-2 Hang Power Clean 2 Front squat 1-2 Press/Pushpress/Jerk

2-4 set
B Reverse Elephant walk eller Wall walk till höjd med kontroll – paus i botten / toppen av övningen x 2-4 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C ”Oddjob”
18 min amrap
Bear Squat x 10-12 reps
Waiters + Suitcase Walk x 2-3 längder / arm
1H-clean + front squat x 3-6 varv / arm – stanna 2 sek i varje position

Återigen så går kanske vikten upp i det komplex vi börjar känna igen nu när rep-antalet går ned. Att det står 1-2 reps på HPC och Press/PP/PJ beror på att ni får en möjlighet att göra ytterligare en rep om ni känner att ni klarar av det helt enkelt. Vissa kommer tycka att frivändningsdelen är jobbigast och andra upp över huvudet, men alla göra 2 frontböj mitt i! 😊

Återigen en B-del ni känner igen, försök komma ihåg vilken variant ni gjorde senast och försök matcha det.

Avslutningsvis lite udda övningar och kombinationer, där ni ser Waiters + Suitcase-walk här nedan! 😅