Uppvärmning:
-Band pull apart + plate raise
-1H-press med kb/db + goblet squat
-Press med skivstång + frontböj

3-4 set
A1 Press x 3-4 reps
A2 Frontböj x 5-6 reps
-vila minst 1 min mellan övningar, är ni två-tre på ett rack så kommer vilan naturligt iom att alla pressar innan ni börjar med frontböj
2-4 set

B Alternating Floor Cuban press, ingen eller mycket lätt vikt x 10 reps alt sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C ”Got your six”
12-9-6 reps av
Goblet squat
V-ups / Sit ups
+
12-9-6 reps av
Svingar
Burpees
[time cap 8 min]

Liiiite tyngre vikter än senast på press och frontböj är tanken. Glöm inte att även om ni kan ha varsitt rack så är det jättebra om ni teamar ihop 2 och 2 ändå och ger varandra feedback. Även om ni får det från dagens tränare precis som vanligt så ger det här ännu fler påminnelser, plus att man lär och repeterar genom att verkligen observera någon annan göra rörelsen.

Titta på videon av cuban press-varianten där ni ligger på rygg, inte alls som en vanligt alltså, mer likt en så kallad ”wall slide”.

Avslutningsvis så kör ni på, här sätter vi en time cap på 8 min men flera av er kommer vara klara tidigare än så. Kör (lagom) hårt! 💪