Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A & B-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. ”Team Vs Team”
Hela passet i två lag:
20 min amrap

*1 roddmaskin – max 30 cals / sittning, roddmaskinen ger poäng, se nedan

Alla i laget gör:
Svingar x 10
Air squats x 10
Burpees x 10
Ball slams x 10
[se regler nedan!]

*lägg ut alla slamballs i mitten som ”poängstenar” i början av passet
*”poängstenar”, dvs slamballs, hämtar efter att man har gjort 10-10-10-10 reps, dvs snor med den ”hem” när man har gjort sina ball slams
*10 cals på rodden räknas som en poäng, vi jobbar med decimaler om det behövs för att avgöra en vinnare 😂

KOM IHÅG att det är bakböj imorgon om ni ska träna då, tex kan det idag vara en god idé att välja lite lättare vikter på det som belastar baksidan 🙂

  1. Gör A-del från de senaste 3 träningsdagarna.
  2. Gör den assistansträning som står ovan. Om ni tränat de senaste 3 dagarna så gör ni bara del 2, men då upp till 5 set av dessa.
  3. Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod, fart och fläkt tillsammans! 😅

View this post on Instagram

Träningskompisar ❤️

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on