Uppvärmning:
-Band pull apart + plate raise
-1H-press med kb/db + goblet squat
-Press med skivstång + frontböj

3-4 set
A 4-6 press + 4-8 frontböj
-tänk på att fokus är pressen och att frontböjen är the cherry on top 🙂

2-4 set
B 1H (bottoms up) press med db/kb, långsamma x 6-10 reps / arm
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C ”Lateral Shift”
Med 18 min rullande klocka:

8 min amrap
Lateral Plank Walk x 1-2 längd / sida
Kneeling to Stand med 1 Kb/db i goblet hold x 6-10 alt ben

-vid behov 2 min vila

8 min amrap
Frontrack + Suitcase walk x 2-3 längder / sida
Dive Bombers ELLER Bear Squats x 3-10 reps

Stora press-dagen! Vi fortsätter med att ha press som fokus, men om någon vecka så kommer vi gå över till push press. Så se till att det blir strikt och att ni kan hantera vikten. Direkt efter så lägger vi på frontböj, fint tillfälle att få in lite extraarbete och där kan ni välja själv. Men tänk fler böj om ni missade bakböjen tidigare under veckan 😊

På B-delen så fortsätter vi med assisterande enhandspressar. Gör dessa långsamma och kontrollerade och notera eventuella sidoskillnader. Testa gärna bottoms up med kettlebells om ni orkar med minst 8 kg, det ska finnas en 4 kilos också!

På avslutande del så maler ni på. Vid det här laget är nog axlarna möra så ta paus där ni behöver. Dive bombers är svåra så där kan ni tex efter en rep eller två göra resten som Bear squats. Mitt förslag är 18 min rullande med 2 min paus mitt i, men flyter det på bra så går det utmärkt att göra 9+9 min utan paus, det är upp till dagens tränare Kattis!