A Press-uppvärmning
-Enhandspress med kb/db
-Press med kb/db
-Press med skivstång
[fokus på form och lätt vikt]

B Bygg till dagens tyngsta:
Push press @21×1 x 3 reps
+
Rumänska marklyft @31×0 x 5 reps

C 2-4 varv i lugnt tempo av
Öva på och testa vikter på övningar som kommer i nästa del

D ”Inger”
3 varv av
25 Kettlebell svingar
25 Burpees
[time cap 12 min]

En kortare träningsperiod ger en kortare testning! I dagarna 3, lördag till måndag så kör vi, plus en Uppsamlingsdag på tisdag!

Idag är det fokus på Push press, sedan är det lite upp till var och en hur mycket tid ni vill lägga på RDL där utförandet sker från marken (dvs först ett vanligt marklyft + 5 RDL i angivet tempo). Det funkar med bara göra några medeltunga set och lämna mycket kvar i tanken eftersom det inte ett huvudfokus att testa. Men kanske vill ni lägga mer tid på RDL, då är det helt ok och att ni kör olika starter på ”Inger”. Hur som, det blir skoj som tusan idag!

51 sekunder in i filmen nedan så syns ett klipp från när jag för ett par år sedan körde det som blev till att kallas för ”Inger” en liten tid efter 😅