Förklaring av grovplaneringen

Användningsområde av Grovplaneringen kan vara om ni vill planera in mer av något särskilt, tex pricka in pressar, men det kan ni också se till att få gjort på Uppsamlingsdagar. Det blir alltså ett hjälpmedel för er att se vilka dagar ni kan sikta in er på för bäst nå era mål, bland annat det vi diskuterar på Hälsoutvärderingen när ni blir medlemmar hos CrossFit Uppsala. När ni förlänger medlemskapet så ingår även en Uppföljning till hälsoutvärderingen, glöm inte att boka den också!

Ett annat användningsområde är att kunna titta framåt lite längre när ni tränar på en Uppsamlingsdag. På så vis kan ni se till att göra tex benböj en gång i veckan om de pass du bokat följande vecka innebär att du skulle råka missa det.

För att se mer exakt hur passen ser ut så surfa till Dagens pass och gå till aktuell dag. Här läggs ofta passen upp flera dagar i förväg så att ni kunna förbereda er innan ni kommer passen till träningen. Alltid bra att ta sig en funderare innan vilka vikter man kanske bör sikta på eller någon övning som man vill kolla upp innan. Se det som något positivt och ha det inte som en anledning att undvika vissa pass! :)

Passen för respektive dag ligger sedan kvar på hemsidan. Så det är mycket bra om ni skriver upp era resultat i kommentarsfältet, då har ni ett ställe att titta tillbaka på om ni inte för en egen träningsdagbok. Men det är även bra för att vi ska kunna se att träningen går framåt för er alla!

Som ni kan se så har vi ett system för att konkret kunna följa hur träningen går för er. Det är så klart inte något som bara mäts i kilon och sekunder utan även hur träningen känns både före, under och efter passet! :)